Arthur’s Pass

-IMG_5044-DSC_0761-DSC_0762-DSC_0771-IMG_5047-DSC_078917202764_10211249289083229_3966806446523933855_n
Resan börjar lida mot sitt slut, och vi har börjat köra norrut, tillbaka mot Wellington. Men först stannar vi i Arthur’s pass, och jag har nu åkt den vackra, men väldigt åksjukeframkallande vägen, kanske fyra gånger? Dock första gången som jag klättrat upp 1833m till Avalanche Peak. Som tumregel kan man ha, att ju jobbigare det är att ta sig upp, desto vackrare utsikt. Boy, om vi svor mycket på vägen upp (i alla fall jag, i mitt huvud) Men det är ju alltid värt det när man väl kommer upp. IMG_5061
Efter att ha lunchat med en sällskapssjuk Kea, klättrar vi ner igen och kör till Greymouth där vi spenderar natten. Den här svärmorsdrömmen väcks med sång och tårta, och tillsammans med en liftare beger vi oss mot Picton. Sista natten med gänget spenderas med mer födelsedagsfirande, och dagen efter kramas vi Hejdå vid färjan. Killarna åker tillbaka till Wellington, och jag tar bussen till Blenheim för att spendera ett dygn med regn, Latin party och min vän Lea.

Som tur är, slutar inte sagan här, utan vi har återförenats i Wellington, otippat i Tongariro och planerar även att ses igen i Auckland. Är så tacksam att jag fick chansen att resa med dessa härliga personer (Inte bara för att de har en bil och är bra turistguider). För vi har haft så himla roligt ihop och ensam är sällan stark ❤

We hike in Arthur’s pass, celebrate Andries’s birthday, and drive back to Picton where we say Goodbye. The boys go to Wellington, and I go to Blenheim to see my friend Lea. We have a reunion in Wellington, then we live happily ever after. The End. 

Kommentera

